A magyar kormány 2022 nyarán több infrastrukturális projekt elhalasztásáról határozott, de ennek ellenére az országban jelenleg is zajlanak gyorsforgalmi útfejlesztések, mintegy 123 kilométer hosszan. Ezek többsége a közeljövőben kerül befejezésre, de az idei évben is várhatók átadások - írja a Világgazdaság.
A Mota-Engil Central Europe megvásárlásával Lengyelországban terjeszkedik a Duna Aszfalt - derült ki a társaság tőzsdei közleményéből.
A kabinet tervei szerint 2026 végére, a román kormánnyal történő együttműködés segítségével, autópálya fogja összekötni Nyíregyházát és Szatmárnémetit - jelentette ki az építési és közlekedési miniszter az épülő M49-es gyorsforgalmi út sajtótájékoztatóján szerdán.
Elkezdődött az aszfaltozás az M6-os autópálya zárószakaszán, derült ki a Magyar Építők cikkéből. A munkálatok befejeztével megvalósul az Adriai- és Balti-tenger közötti gyorsforgalmi kapcsolat magyarországi szakasza.
Először furcsának tűnhet egy afrikai - magyar együttműködésről olvasni, azonban jobban teszi az olvasó ha hozzászokik a szókapcsolathoz, hiszen minden jel arra utal, hogy a Duna Aszfalt szakmai befektetésével fog megépülni Dél-Afrika legújabb autóútja. A 184 kilométeres útszakasz Zambiát és a Kongói Demokratikus köztársaságot kötné össze, derül ki a Magyar Építők cikkéből.
Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnökének péntek reggeli sajtóeseményén derült ki: a Themis Magántőkealap által vezetett konzorcium nyerte el a 35 évre szóló, gyorsforgalmi úthálózatokkal összefüggő koncessziós szerződést. A részletekről a miniszter már beszélt, és ezzel egyidőben tették közzé az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer oldalán a koncessziós beszerzési eljárás bírálati szakaszát. Ebből kiderül, hogy a nyertes ajánlattevő hogyan is lett győztes és hogy a későbbiekben milyen alvállalkozókat tervez bevonni a munkákba, ami többek között autópályák építését, bizonyos pályaszakaszon a sávok bővítését, valamint a karbantartást jelenti.
A Duna Aszfalt nyerte az M49-es gyorsforgalmi út kivitelezési munkálataira kiírt közbeszerzést, amit nettó 138,46 milliárd forintból valósíthat meg. A 28,2 kilométeres négysávos út az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti szakaszt jelenti, ami a későbbiekben a határ és Szatmárnémeti felé teremt gyorsforgalmi kapcsolatot. A költségvetés szerint az útszakasz kilométere közel 4,9 milliárd forintba fog kerülni - írja az uniós közbeszerzési értesítő alapján az Alfahír.
Akkor érjük utol, vagy legalább érjük be az osztrák utak minőségét tervezhető időn belül, a mai technológiai ismeretink alapján, ha a következő években a bedolgozott aszfalt mennyiségét megduplázzuk - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Szíjj László a társaság alapító-tulajdonosa, aki megerősítette, hogy vállalatával érdeklődik az autópálya-koncesszió iránt. A vállalkozót kérdeztük a jachtbizniszről is és beszélgettünk arról is, hogy az üzletember kire hagyja a céget, ha elérkezne a generációváltás ideje. Azt is elárulta, hogy milyen külföldi terjeszkedésben gondolkodik cége.
Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes között nettó 62 milliárd forintos uniós beruházással megépített 28,8 kilométer hosszú szakaszát, melyen Vasszentmihálynál felépült Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídja is - adta hírül az MTI.
A Duna Aszfalt Kft. sikeres kötvénykibocsátást hajtott végre, túl vagyunk az aukción, itt vannak a részletek.
Megváltozott az MKB Bank Zrt. 32,9%-os rászvénycsomagjának végső tulajdonosának személye, amely a gyakorlatban azt jelenti, hogy Szemrey Tamást Szíjj László váltotta fel - derült ki a bank mai közleményéből.
A Bisnode nemzetközi cégminősítő fizetésitapasztalat-programjának eredményei alapján, javult a magyar vállalakozások fizetési fegyelme, de még korántsem ideális a helyzet. A legtöbbet késő szektorok listáját az építőipar vezeti 29 napos átlagos fizetési késedelemmel - áll a Duna Aszfalt közleményében.
Hogyan segítette a magyarországi úthálózat minőségi és mennyiségi fejlődését a 2004-es uniós csatlakozás? Milyen fejlesztések valósulhatnak meg a most kezdődő, 2020-ig tartó finanszírozási ciklusban? Hol tart a magyar útépítési technológia a nyugat-európai országokéhoz képest? Többek között ezekre a kérdésekre kaptunk választ Lehel Zoltántól, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökétől.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
A BRICS-tagság felé fordul az ország az EU-csatlakozás elhúzódása miatt.
Steve Cohen borúlátóbbá vált az amerikai gazdaság kilátásaival kapcsolatban.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.